გაკვეთილის გეგმა

გაკვეთილის მთავარი თემა
მივდივართ სამოგზაუროდ.
პეტერბურგი-პეტრეს ქალაქი
საგანი/პედაგოგი
რუსული ენა/გულნარა ნაკაიძე
სწავლების საფეხური/კლასი
საბაზო საფეხური/VIII კლასი
მოსწავლის პროფილი
21 მოსწავლე/არ არის სსსმ მოსწავლე
გაკვეთილის მნიშვნელობა/აქტუალობა
·         გაკვეთილის თემა დაეხმარება მოსწავლეს მეტი გაიგონ პეტერბურგის და მისი ღირსშესანიშნაობების შესახებ
·         მოსწავლეები შეძლებენ რუსეთის კულტურული მემკვიდრეობის გაცნობას, რაც დაეხმარება მათ რუსული ენის ცოდნის მნიშვნელობის გაგებაში
·         შეეჩვევიან მოგზაურობასთან დაკავშირებული კონსტრუქციების აგებას რუსულ ენაზე და მათ სწორად გამოყენებას საჭიროების შემთხვევაში.
·         გაიმდიდრებენ ლექსიკურ მარაგს ამ მიმართულებით.
გაკვეთილის მიზანი და მისაღწევი შედეგები
1. იგებენ წაკითხულ ტექსტს.
2. პასუხობენ დასმულ კითხვებზე.
ცდილობენ მეტყველებაში კონსტრუქციის „რა ეწოდება / რა ჰქვია “ და ჩვენებითი ნაცვალსახელების გამოყენებას შემდეგ გამონათქვამებთან:
,,მითხარით გეთაყვა!
,,ხომ ვერ მეტყვით...?
,, მაპატიეთ, თქვენ ხომ არ იცით...? “

უცხ.ს.II.1. მოსწავლეს შეუძლია მასწავლებლის მითითებებისა და სავარჯიშოს ინსტრუქციების მოსმენა და გაგება.
 შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           სათანადოდ რეაგირებს მასწავლებლის მითითებებზე;
·           ასრულებს სავარჯიშოებს.


უცხ.ს.II.2. მოსწავლეს შეუძლია ნაცნობ თემატიკაზე აგებული ტექსტის (დიალოგის / მონოლოგის) მოსმენა და გაგება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ამოიცნობს საკომუნიკაციო სიტუაციას (თანამოსაუბრეები, სასაუბრო თემა);
·           ამოკრეს ფაქტობრივ ინფორმაციას (ვინ, სად, როდის, რამდენი, რომელი, როგორი და სხვა);
·           ამოიცნობს დადებით და უარყოფით შეფასებებს.

უცხ.ს.II.7. მოსწავლე ფლობს ხმამაღკითხვის უნარს.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           გარკვევით და გამართულად კითხულობს ნაცნობ ტექსტს;
·           თანაკლასელებთან ერთად ხმამაღლა და გამომსახველობით კითხულობს ნაცნობ დიალოგს/სკეჩს, იცავს შესაბამის ინტონაციას სხვადასხვა მოდალობის წინადადების წარმოთქმის დროს.

ცხ.ს.II.12. მოსწავლეს შეუძლია წაიკითხოს და გაიგოს შემეცნებითი ტექსტი სხვადასხვა თემაზე (კულტურისა და საბუნებისმეტყველო სფეროებიდან).
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ამოიცნობს მთავარ თემას/საკითხებს;
·           ამოიცნობს ფაქტობრივ ინფორმაციას.

უცხ.ს.II.13. მოსწავლეს შეუძლია წაიკითხოს და გაიგოს თხრობითი ტექსტი (ცხოვრებისეული ისტორია, მოგონება, დღიური).
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ამოიცნობს პერსონაჟებს;
·           ამოიცნობს პერსონაჟთა განწყობილებებს, გრძნობებს, თვისებებს;
·           ამოიცნობს მოქმედებებს, მათ თანამიმდევრულობას;
·           ამოიცნობს მოქმედებათა დროსა და ადგილს.

უცხ.ს.II.22. მოსწავლე ფლობს ფონოლოგიურ უნარ-ჩვევებს.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           გასაგებად მეტყველებს დიალოგების გათამაშებისას, ზეპირად კითხვისას იცავს უცხოური ენისათვის დამახასიათებელ ინტონაციას, ჟღერადობას, აქვს სათანდო გამოთქმა.

უცხ.ს.II.25. მოსწავლეს შეუძლია გაბმულად ლაპარაკი.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           საუბრობს მისთვის ნაცნობ თემატიკაზე (მაგ., ოჯახი, საცხოვრებელი ადგილი, სკოლა, საყვარელი საგნები, ყოველდღიური საქმიანობა, ჰობი და სხვა);
·           მარტივი გეგმის მიხედვით ან სურათებზე დაყრდნობით ჰყვება მარტივ ამბავს;
·           მარტივი ფრაზებით აღწერს საკუთარ გარემოს;

ცხ.ს.II.26. მოსწავლეს შეუძლია მეტყველებისას გამოიყენოს ნასწავლი ენობრივ-გრამატიკული ფორმები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ინტერაქციისას შეარჩევს საკომუნიკაციო სიტუაციის/მიზნის შესატყვის მიმართვის ფორმებს, გამოთქმებს, კლიშეებს, ენობრივ კონსტრუქციებს;
·           მართებულად იყენებს მეტყველების თავაზიან და ფამილარულ ფორმებს;
·           სათანადოდ იყენებს ზმნიზედებს და ზმნის ნასწავლ ფორმებს აწმყო, წარსული და მომავალი დროის გამოსახატად;
·           იყენებს ადგილმდებარეობის გამომხატველ ენობრივ საშუალებებს;
·           იცავს სინტაქსურ მიმართებებს მარტივ ენობრივ სტრუქტურებში;
·           იცავს შესაბამის ინტონაციას სხვადასხვა მოდალობის წინადადებების წარმოთქმის დროს;
·           სათანადოდ იყენებს ნასწავლ ლექსიკას.

უცხ.ს.II.29. მოსწავლე იჩენს ინტერესს და ავლენს ტოლერანტულ დამოკიდებულებას უცხოენოვანი ქვეყნის კულტურისა და სოციოკულტურის თავისებურებების მიმართ.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           კორექტულად გამოთქვამს საკუთარ აზრს, შეხედულებას, დამოკიდებულებას კულტურათა თავისებურებებზე მსჯელობისას.
წინარე ცოდნა
·         მოსწავლეები კითხულობენ, იგებენ ტექსტის შინაარსს , კონტაქტში შეუძლიათ მარტივ კითხვაზე პასუხის გაცემა.
·         აქვთ ელემენტარული გრამატიკული ცოდნა
შეფასების საგანი და პროცედურები
მოსწავლეები შეფასდებიან წინასწარ განსაზღვრული შეფასების სქემის მიხედვით.
გამოყენებული სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსები
სახელმძღვანელო, დაფა, ცარცი, რვეული, კალამი, მარკერი, მასწავლებლის წიგნი, რუსეთის რუქა, კომპიუტერი, პროექტორი ეკრანი. www.youtube -ვიდეოფილმი ,,პეტერბურგი-პეტრეს ქალაქი.
გაკვეთილის მსვლელობა და მენეჯმენტი
გაკვეთილის A ფაზა _ გამოწვევა 10 წუთი

Ø  მისალმება
Ø  წერითი დავალების შემოწმება შემოვლით (10 გვ 48)
Ø  მოსწავლეები კითხულობენ შესრულებულ დავალებას, კომენტარს უკეთებენ გამოყენებუ კონსტრუქციებს
Ø  ერთი მოსწავლე პარალელურად ემზადება დაფასთან გრამატიკული მასალის ,,უკუქცევითი ზმნების გამოყენება წარსული დროის მხოლობითდა მრავლობით რიცხვში“ წესის გამოყენების შესახებ წარსადგენად.

აქტივობა 2 _ კითხვები კლასს:
1.       რა თემას ვსწავლობთ?
2.       რა იცით ამ თემის სესახებ?
3.       რომელ ქალაქში ისურვებდით მოგზაურობას?
           
აქტივობა 3 _ გონებრივი იერიში
კითხვები კლასს
1.       რა იცით პეტერბურგის შესახებ?
2.       რას ეძახიან ამ ქალაქს?
3.       რომელი მდინარე ჩამოედინება პეტერბურგში?
4.       სად მდებარეობს პეტერბურგი?
              
რუსეთის რუქაზე მუშაობა

გაკვეთილის B ფაზა _ ცოდნის კონსტრუირება

შინაარსის რეალიზება - 25 წუთი.
    

აქტივობა 4 _ დავალება მოსწავლეებს:
ტექსტის ,, პეტერბურგის - პეტრეს ქალაქი “- მოსმენა.
·         გვ 49 11 დავალების შესრულება რვეულებში (სწორი პასუხის შემოხაზვა)
·         შესრულებული დავალების განხილვა
·         ტექსტის წაკითხვა მოსწავლეების მიერ და უცნობი სიტყვების ამოწერა
·         ტექსტის გაგების დონის შემოწმება
·         (მოსწავლეები მასწავლებლის დახმარებით თარგმნიან ახალ სიტყვებს, ხდება ამ სიტყვების დაწერა დაფაზე, წინადადებების და კონსტრუქციების შედგენა მათი გამოყენებით)
·         მოსწავლეები ცდილობენ ტექსტიდან გამომდინარე კითხვების შედგენას და დასმას.
·         თითოეულ მოსწავლეს უწევს  სხვის შედგენი კითხვაზე პასუხის გაცემა.

აქტივობა 5 _ ფილმის ჩვენება 8 წუთი

·         2-3 მოსწავლის შთაბეჭდილება
·         მუშაობა წყვილებში. დიალოგის შედგენა და გათამაშება
·         ( იყენებენ დაფაზე დაწერილ კონსტრუქციებს:
·         ,, რა ეწოდება /რა ჰქვია“... ?
·         მითხარით, გეთაყვა ... !
·         თქვენ ვერ მეტყვით ... ?
·         მაპატიეთ, თქვენ ხომ არ იცით ... ?)

ფილმის ჩვენების შემდეგ გამოხატავენ საკუთარ შთაბეჭდილებას უკუქცევითი ზმნით შედგენილ კონსტრუქციის გამოყენებით ,, მე მომეწონა ...“ + არსებითი სახელი სახელობით ბრუნვაში.
უნდა გაამახვილოთ ყურადღება უკუქცევითი ზმნის დაბოლოვების ცვლილებაზე წარსული დროის მხოლობით რიცხვში.

გაკვეთილის C ფაზა _ რეფლექსია _ 10 წუთი

გაკვეთილის შეჯამება
. მოსწავლეებს ვურიგებ სამუშაოს ინსტრუქციით:
,,გავხსენით ფრჩხილი, ჩასვით უკუქცევითი ზმნები საჭირო სქესში, რიცხვში და პირში


საშინაო დავალება _ 2 წუთი
 
კლასის მუშაობის შეფასება _ 3 წუთი.

No comments:

Post a Comment